Erdoğan Açıklıyor: “İstanbul’a İkinci Boğaz”

Erdoğan, İstanbul için ‘çılgın projesi’ni açıkladı: Karadeniz ve Marmara arasında yeni bir kanal açılacak, kanalın uzunluğu 40 kilometreyi bulacak, derinliği 25 metre, genişliği ise 150 metre olacak.

Başbakan Erdoğan herkesin merakla beklediği ‘çılgın proje’yi açıkladı…

Bu proje çok boyutlu bir projedir…

İstanbul içinden iki deniz geçen bir şehre dönüşecek… İstanbul’da iki yarım ada bir ada oluşacak.

İstanbul’un Avrupa yakasında Karadeniz ile Marmara Denizi arasında 45 km’lik bir kanal yapacağız. Adı ‘Kanal İstanbul’

Kanalın su derinliği 25 metre olacak. Kanal üzerinden en büyük gemiler geçecek…3. Köprüye bağlantı yolları kanalın üzerinden geçecek…

Bu projenin amaçlarından biri boğaz trafiğini azaltmaktır.Böylece Boğaz’ı cehenneme çeviren tehlikeli tariği bu tehditten kurtaracağız,boğazın yük trafiğini azaltacağız.

Kanalın çevresinde kentsel yaşam alanları oluşturulacak.

Ve bu bölgeye yaklaşık 60 milyon yıl kapasiteli havalimanı yapacağız.

Bu kanal yüzünden İstanbul’da su sorunu olmayacak… İstanbul’a hiç bir zarar verimeyecek.

Bu projenin finasmanında hiç bir sorun yok. spekülasyonlara sebebiyet vermemek için şimdilik maliyeti açıklmayacağım . Ağırlıklı olarak hazine arazileri kullanacağız, Zorlandığımız zaman olabilir ama kimsenin mağduriyetine sebep olmayacağız.

İnsan hayalleri kadar yaşar… Fatih Sultan Mehmet önce hayal kurmuş gemileri karadan yürütmüştür…Çanakkale svaşı hayal kurabilen kumandanların zaferidir. hayal gerçeğe atılmış tohumdur. Bütün büyük hedefler bir hayalle başlamıştır. Bizde milletimiz için hayaller kurduk…

İstanbul’u çöpten kurtarık suyla buluşturduk, ‘Haliç temizlenmez’ diyenleri yalancı çıkardık. Haliç’i temizledik, yeşil alan yaptık.

Boğazın altına yol yaptık, Marmaray’ın yanına onun hemen Güneyi’nde otomobiller için tüp geçidi yapıyoruz,

Marmaray 2013, ikinci tüp geçit 2014 sonunda bitecek…

Üçüncü köprü dedik karşı çıkıldı. Yapacağız

Bolu dağı tünelini yaptık. Biz dağları delip geçtik.

Hızlı tren hayaldi konuşulmazdı.ama gelecek ay Ankara- Konya hızlı tren seferleri başlıyor…

500 bin konutun hayalini kurduk yaptık şimdi yeni hedefimiz 2023’e kadar ikinci 500 bin konutu yapacağız,

Ayda 100 lira taksitle 22 yıl vadeli evler satacağız, yeni evlilere fırsatlar tanıyacağız…

15 bin kilometre duble yollar yapacağız,

Türkiye’nin dört bir yanını hızlı tren ağlarıyla öreceğiz

Biz hayalleri hedef yaptık, plana projeye çevirdik. O hedeflere doğru emin adımlarla yürüyoruz.

İstanbul sadece Türkiye’nin değil Dünyanın da gözbebeğidir.

Şuanda açıklayacağım projesi çok boyutludur, bu proje çevre projesidir, bu proje enerji projesidir bu proje eğitim kültür, deniz projesidir… Bu projenin yeri ve maliyetini belirledi ama bir takım olumsuzluklara karşı gizli tutacağız. Açıklamayacağım…

PROJE İÇİN GECE MESAİSİ

Erdoğan, Haliç Kongre Merkezi’nde Devlet Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış, Eski Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş ile yaklaşık 2,5 saat görüştü.

Özel uçak “ATA” ile saat 22.30 sıralarında Atatürk Havalimanı’na gelen Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, havalimanından Haliç Kongre Merkezi’ne geçti. Devlet Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış, Eski Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, AK Parti İstanbul İl Başkanı Aziz Babuşçu ve İstanbul Büyükşehir Belediye başkanı Kadir Topbaş ile görüşmelerde bulunan Erdoğan yaklaşık 2,5 saat burada kaldı. Görüşmelerin içeri konusunda açıklama yapılmadı. Erdoğan saat 01.30’da dinlenmek üzere Kısıklı’daki evine geçti.

Proje için birçok tahmin ortaya atılsa da hiçbiri doğrulanmadı. Hıncal Uluç’a göre şifre ‘Dünya’ kelimesinde saklı.

Şimdiye kadar basında öne çıkan projeler şöyle:

Haliç’e Mega Kanal: Bu projeyle ortaya dev bir ada çıkacak. Türkiye’nin 3. büyüğü olacak bu ada Beyoğlu, Şişli, Kağıthane, Beşiktaş ve Sarıyer ilçelerini içine alacak. Haliç’in devamında 15-20 kilometrelik bir kanalla bu ada Büyükdere’de Boğaz ile buluşacak.

Uygarlıklar Köprüsü: Çeşitli şirketlere danışmanlık hizmeti veren Murat Şaylan’ın blogunda yer verdiği bu projenin, Boğaz’ın iki köprüsünün arasına yapılması öngörülüyordu. Avrupa ve Anadolu yakalarında 4 ayak olacak. Bu ayaklar ortada, Boğaz’ın üstünde birleşecek ve büyük bir dairesel alan oluşacak. İstanbullular yürüyerek bu ayaklardan ortadaki geniş alana ulaşabilecek, burada yemek yiyip gezinti yapabilecek.

Ataşehir’e Selimiye: Bu alternatiflerin dışında, Mimar Sinan’ın Edirne’de yaptığı Selimiye Camii’nin birebir Ataşehir’de inşa edilmesinin “Erdoğan’ın çılgın projesi” olduğu da iddia edilmişti.

İLK ULUÇ YAZMIŞTI

‘Çılgın proje’yi gündeme ilk Hıncal Uluç getirmişti. Başbakan’la telefon görüşmesi yapan Uluç köşesinde şunları yazmıştı: “İki cümle ile projenin adını söyledi. Telefon elimde dondum kaldım.. Bu İstanbul konusunda bugüne dek duyduğum en çılgın proje.. Biri bana “Bin proje say” dese, bin gün izin verse aklıma gelmez. Öyle çılgın. Bu projeyi, bir TV canlı yayınında Türk ve Dünya (Dünya.. Bu sözcüğe dikkat edin. Şifre o.) kamuoyuna açıklamak Başbakanın hakkı..”

2 Yorum Bulunuyor

• 27 Nisan 2011 | Permalink |

ilginç bir proje gibi gözüküyor.Ne kadar gerekli orası tartışılır.

emeği geçenlere istanbul için ç.alışıp uğraşanlara taş atmayı bırakalım artık. nerden nereye geldik ve daha neler göreceğiz kim bilir. 40 uyıllık istanbullu olarak artık açın gözünüzü diyorum. istanbul için hayırlı olsun